STINT Strategic Grants for Internationalisation

Ansökningar inom STINT Strategic Grants ska bidra till strategisk internationalisering på lärosätesnivå. Ansökan ska omfatta strategiskt angelägna internationaliseringsinsatser som samtidigt tar tillvara enskilda eldsjälars erfarenhet och engagemang. Genom Strategic Grants går det att söka upp till 10 miljoner SEK. Mer information om programmet finns på STINTs hemsida.

Intern ansökningsprocess

Formell sökande är rektor. Ett stödjebrev från rektor är en förutsättning för att kunna delta i en ansökan inom programmet. Varje universitet kan delta i upp till två ansökningar per utlysning.

Slutgiltigt beslut kring vilka ansökningar Uppsala universitet prioriterar tas av rektor.

Forskare vid Uppsala universitet kan anmäla sitt intresse för att leda eller delta som partner i en ansökan inom programmet. Anmäl ditt intresse genom att fylla i denna blankett (Word) Word, 96 kB. och maila till fanny.lagerberg@uu.se senast 31/1 2024 16.00.

Observera att ansökningar till STINT kräver medfinansiering. Det är därför viktigt att säkerställa att din prefekt eller motsvarande godkänner en eventuell ansökan inklusive medfinansiering i god tid.

Tidslinje 2023/24

• 31/1 2024 16.00 Deadline för intern ansökan UU