Handlingsplaner och OTM-R checklista

Här finns olika dokument med koppling till Uppsala universitets utvecklingsarbete inom HRS4R.

Endorsement letter

Godkännande av principerna för C&C och tillkännagivande av
åtagande att genomföra HRS4R-processen (2017)

Endorsement letter Pdf, 62 kB.

GAP Analysis

Uppsala universitets ursprungliga GAP- analys utifrån den Europeiska stadgan Charter and Code. Utifrån de GAP som identifierades gjordes en handlingsplan

GAP Analysis Pdf, 3 MB.

OTM-R checklist

En separat GAP-analys som fungerar som ett komplement till den huvudsakliga GAP-analysen men med särskilt fokus på att säkerställa att Uppsala universitet uppfyller kraven för öppen, transparant och meritbaserad rekrytering (Open Transparent Meritbased Recruitment – OTM-R).

OTM-R checklist Word, 20 kB.

Internal review

Självutvärdering där universitetet får visa och dokumentera sina framsteg och göra revideringar/planera för nya aktiviteter för kommande år. En del av självutvärderingen är handlingsplanen: HR-strategy action plan (2018-202) som baserades på den ursprungliga GAP - analysen.

Internal review and HR-strategy action plan (2018-2020) Pdf, 369 kB.

EC-consensus report

Genom EC-consensus report får organisationen värdefull återkoppling och rekommendationer för det framtida utvecklingsarbetet.

EC Consensus report Pdf, 90 kB.

HR strategy action plan

Ytterligare handlingsplaner har fastställts för perioderna 2021-2024 samt 2024-2026 där universitetets fortsatta utvecklingsarbete inom ramen för den Europeiska stadgan synliggörs. Handlingsplanerna kommer att vara en del av universitets förnyade ansökan om att få behålla kvalitetsstämpeln HR-excellence in Research under våren 2024.

Internal review including HR-strategy action plan (2018-2020) Pdf, 369 kB.

HR strategy action plan (2021-2024) Pdf, 819 kB.

HR strategy action plan (2024-2026) Pdf, 216 kB.