Underlag bokningsbara lokaler och tentamen

Varje månad debiteras bokningsbara lokaler. Det är lokaler som bokas via TimeEdit för kursscheman men även för mötet och konferenser. Nedan publiceras varje månad (ej juli) ett underlag för dessa debteringar. Vill man ha underlag för tidigare debiteringar än de som visas här kan man kontakta oss

Debitering bokningsbara lokaler 2024

Filerna kommer att laddas ner till din dator när du väljer att öppna ett dokument så att du enkelt kan filtrera ut din institutitons kostnader.

Debitering av tentamensplatser

Vid varje tertialbokslut debiteras tentamensplatserna för denna period. Varje tentamensplats kostar 19kr per student och timme OBS nytt pris från 240101. Detta gäller även för hemtentamen i Inspera. Vi debiterar enbart hela timmar och minsta debiterbara tid är två timmar. För hemtentamen i inspera räknar vi max 6 timmar för en tenta som är längre tex över flera dagar.

Debitering av transport av tentamen

Vid bokning av tentamensplatser kan man beställa transport av tentamen till tentamenssalarn eller om det är material som ska transporteras dit. Detta debiteras vid varje tertialbokslut. Kostnaden debiteras med ett maxpris på 570kr per tenta och dag. Om flera tentor från samma område ska till samma tentamenssal kommer summan att delas på de som transporteras denna sträcka.