Att vara anställd vid Uppsala universitet

Medarbetarpolicy för Uppsala universitet

På alla oss medarbetare finns vissa förväntningar, som att bidra till ett gott arbetsklimat. Uppsala universitets medarbetarpolicy vill synliggöra de gemensamma värderingar som finns i dokumentet Mål och strategier, det sker genom att konkretisera och tydliggöra medarbetarnas ansvar, förhållningssätt och förväntade beteende. Medarbetarpolicyn omfattar alla medarbetare, oavsett roll.

Medarbetarpolicy vid Uppsala universitet

Bilden visar två hänglås, ett öppet och ett stängt.

Rollen som statsanställd och den statliga värdegrunden

För att du som nyanställd ska lära dig mer om hur det är att vara anställd vid Uppsala universitet, så rekommenderar vi en webbaserad utbildning som ger dig grundläggande kunskap om vad det innebär att vara statstjänsteman. Utbildningen tar mellan 35 och 45 minuter att genomföra.

Vårt uppdrag – Min roll som statsanställd vid universitet och högskola.

Till självregistrering

Frågor om inloggning: support-elarande@uadm.uu.se

Tips från Statskontoret

Statskontorets digitala utbildning: Din roll i staten

Verktyg för att arbeta med god förvaltningskultur

Utbildning (inkl film) om den statliga värdegrunden

Offentlighet och sekretess

Vid Uppsala universitet gäller offentlighetsprincipen. Det innebär bland annat att du som anställd har yttrande-och meddelarfrihet.

Vad offentlighet och sekretess innebär kan du läsa om i vår korta nanoutbildning.

Dataskyddsförordningen, GDPR, är till för att skydda enskildas grundläggande rättigheter och friheter, särskilt allas vår rätt till skydd av personuppgifter.