Online career programme for postdocs

Två hände som hälsar med utvecklingsord omkring

Programmet "Postdoc Career Sucess" erbjuder utbildning i färdigheter och verktyg som postdocs kan tillämpa direkt i sitt dagliga arbete. Ett webbaserat program för post docs vid Uppsala universitet som består av femton moduler och ges på engelska.

Kursen riktar sig till

• Disputerad forskare

• Karriärstöd
  • Personlig utveckling

Målgrupp

Programmet riktar sig till disputerade forskare som ännu inte fått en tillsvidareanställning. Postdoktorer inom alla vetenskapsområden vid Uppsala universitet är välkomna att söka till programmet.

Syfte

Syftet med kursen är att ge inspiration och stöd till att utvecklas i din roll och ta nästa steg i din karriär, oavsett om den kommer att vara inom eller utanför akademin.

Innehåll

Programmet omfattar karriärplanering och olika karriärvägar och belyser viktiga förmågor så som att hantera din tid, samarbeten och projekt, publiceringsstrategier, akademisk produktivitet, partnerskap, finansiering och nätverksbyggande.
En länk till mer information om programmet.

Programmet genomförs av våra samarbetspartners på PostdocTraining

Karriär & Ledning
Uppsala universitet