Uppföljning och analys av lärande och utveckling, förskollärare
7,5 hp
Litteraturlista, Avancerad nivå, 4PE252
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Kurslitteratur
- Castillo, Daniel; Ivarsson Westerberg, Anders, Ängsliga byråkrater eller professionella pragmatiker?: administrativa effekter av statens indirekta styrning av kommunerna, Huddinge, Södertörns högskola, 2019Obligatorisk
- Doverborg, Elisabet; Pramling Samuelsson, Ingrid, Att förstå barns tankar: kommunikationens betydelse, 4., [rev.] uppl., Stockholm, Liber, 2012Obligatorisk
- Eidevald, Christian, Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan: hallå, hur gör man?, 2 uppl., Liber, 2017Obligatorisk
- Löfdahl Hultman, Annica; Ribaeus, Katarina, Förskollärarens metod och vetenskapsteori, Andra upplagan, Stockholm, Liber, [2021]Obligatorisk
- Håkansson, Jan, Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem: strategier och metoder, Andra upplagan, [Lund], Studentlitteratur, [2017]Obligatorisk
- Lindgren, Anne-Li, Etik, integritet och dokumentation i förskolan, Andra upplagan, Malmö, Gleerups, [2020]Obligatorisk
- Svenning, Bente, Vad berättas om mig?: barns rättigheter och möjligheter till inflytande i förskolans dokumentation, Lund, Studentlitteratur, 2011Obligatorisk
Dessutom tillkommer ca 250 sidor enligt lärares anvisningar.
* Obligatorisk