Ny poddserie från SCAS

The Swedish Collegium for Advanced Study (SCAS) har startat en ny poddserie – SCAS Talks. I de tre första avsnitten av SCAS Talks diskuteras den pågående Coronapandemin ur olika perspektiv. Kommande avsnitt under hösten planeras handla om olika aspekter av mångfald respektive språk.

• Första avsnittet: Ulf Landegren, Uppsala universitet: "I have dedicated my whole scientific career to how to measure things"
  • Andra avsnittet: Sverker Sörlin, KTH: “The corona crisis as a moment of expectation”
  • Tredje avsnittet: Fredrik Charpentier Ljungqvist, Stockholms universitet: “Corona and the forgotten lessons from historical pandemics”

SCAS är ett svenskt nationellt forskningsinstitut med forskare från hela världen.

Anders Berndt