FRAMFLYTTAT: Rektorsseminarium: Kontroversiell intelligens – AI i undervisningen

• Datum: 29 maj 2024, kl. 15.00–16.30
  • Plats: Universitetshuset, Universitetshuset, Sal IX
  • Typ: Seminarium
  • Arrangör: Rektor
  • Kontaktperson: Ann-Charlotte Hellzén-Wallin

Observera att evenemanget är framflyttat till 11 september 2024.

Rektor bjuder in till diskussion i Universitetshusets sal IX kring AI i undervisningen. Under det senaste året har utvecklingen av framför allt generativ AI och dess konsekvenser för den högre utbildningen diskuterats intensivt. Vår examinationspraxis står inför flera utmaningar, men det finns också ett snabbt växande intresse för de möjligheter som AI erbjuder undervisningen. Seminariet kommer att ge en aktuell bild av den internationella debatten och forskningen kring olika aspekter av AI i den högre utbildningen. Dessutom presenteras de resurser samt pågående initiativ som finns inom universitetet för att ge stöd åt integrationen av generativ AI i undervisning och examination. Öppet för anställda och studenter. Ingen anmälan.

Program kommer längre fram.