Mastering small talk at conferences and elsewhere

Bild på en grupp människor som pratar

Välkommen till en workshop där du får tänka kreativt kring sociala möten och får träffa nya människor i en stimulerande och rolig atmosfär. Vi avslutar med ett mingel där vi bjuder på dryck och tilltugg och fortsätter diskussionerna. Workshopen ges på engelska och är öppen för forskare, lärare, doktorander och akademiska ledare.

Kursen riktar sig till

• Doktorand
  • Disputerad forskare
  • Forskningsledare
  • Lärare

• Kommunikation
  • Karriärstöd
  • Ledarskap och chefsutveckling

Målgrupp

Denna workshop riktar sig till dig som är forskare, lärare, doktorand och akademisk ledare vid Uppsala universitet och som tycker att det ibland kan vara utmanande att småprata på konferenser och i andra sammanhang.

Innehåll

Att delta i konferenser och seminarier handlar självklart om att presentera och dela forskning med andra, men det innebär också att man får möjlighet att träffa nya människor och utveckla sitt professionella nätverk.

Många tycker dock att den sociala delen kan vara lite jobbig, obekväm eller rent av skrämmande. Under den här workshopen kommer vi att belysa varför vi är rädda för att prata med nya människor, se vad som är karaktäristiskt för framgångsrikt småprat och bra samtal samt presentera strategier som du kan använda på konferenser och andra ställen.

Du kommer att få tänka kreativt kring sociala möten och öva dig i att träffa nya människor i en stimulerande och rolig atmosfär. Eftermiddagen avslutas med dryck och tilltugg där du får chansen att mingla med nya bekantskaper och fortsätta samtala. Observera att denna workshop ges på engelska.

Kursledare

Gregory Garretson, The Eloquence Factory