SSF Multidisciplinärt forskningscentrum - 6G satellitkommunikation

SSF utlyser 60 milj kronor för ett multidisciplinärt forskningscentrum inom området 6G satellitkommunikation. Observera att universitetet tillämpar en intern process som gäller både huvudsökande och medsökande (i ansökan där annat lärosäte är huvudsökande). Deadline för denna intresseanmälan är 31 januari.

Om utlysningen

Finansiär
Stiftelsen för strategisk forskning
Sista ansökningsdatum
3 juni 2024
Denna utlysning är relevant för
Teknik och naturvetenskap, Tvärvetenskap

Intern process

Eftersom SSF bara tillåter att varje lärosäte är representerad i max två ansökningar tillämpar universitetet en intern prioriteringsprocess som både huvudsökande och medsökande (i ansökan där annat lärosäte är huvudsökande) måste genomgå.

Intresseanmälan

I ett första steg skickar ni in en kort intresseanmälan. För mer information om vad som ska ingå i en intresseanmälan, för övriga frågor, samt vid inskick av intresseanmälan kontakta ulrika.huss.melin@uu.se. Deadline för den interna intresseanmälan är 31 januari.